Alla dagar är inte bra dagar.

Däremot finns något nytt att lära sig varje dag. Igår var en sån dag.
Vi jobbade vidare med longeringen, bara i skritt då det var lite halt under snön. Efter sessionen var det utfodring och han var helt blockerad och bara totalt fokuserad på hinken med lusernblandningen, ett slags "ångvältstillstånd". Jag är inte rädd eller osäker inför honom, men vi var tre personer med och han skrämde de andra två. Inte blev det bättre av att jag halkade omkull i hagen mitt i allt.


I går kväll och idag har jag funderat mycket kring hur det kunde bli som det blev och hur vi kan jobba vidare så vi kan slippa detta i framtiden. Vintern ställer till det lite, hade gärna haft vår/sommar nu så man kunnat vara mer flexibel.

När man arbetar i team blir det bakslag, ibland på sätt man inte alls förväntat sig, jag tycker definitivt att det är minst lika viktigt att prata om det som om framstegen man gör tillsammans! Om man förväntar sig att allt kommer att gå supersmidigt blir det väldigt tungjobbat längs vägen, men om man är beredd på det mesta kan man snabbare se lösningar och alternativa rutter. Imorgon tar vi nya tag enligt en helt ny plan.




Kommentarer