Och så skiljs våra vägar åt...


Och här tog vår gemensamma resa slut. När livet kommer emellan och oförutsedda saker händer måste man ta svåra beslut och titta på saker ur icke egoistiska perspektiv. Ja Mr B är fortfarande en drömhäst för mig, jag hade väldigt gärna haft honom kvar här hos mig, men hur gärna jag än ville så måste det fungera rent praktiskt, och nu gjorde det inte det. Resten av familjen är rädd för honom och andra saker vi inte har kontroll över har frestat hårt på ekonomin så min stora "valp" har flyttat till ett nytt stall där han får umgås med andra frieserhingstar varje dag och hur jag än ser på det är det bäst för honom och hans framtida utveckling!

Vi hade honom på foderavtal, och ägaren var här igår och hämtade honom. Inte riktigt det slut på historien jag önskat, men jag hsr lärt mig MASSOR under den tid vi fått tillsammans, och allt det tar jag med mig in i framtiden med allt vad det innebär av nya insikter, annan kravspecifikation, men kanske framförallt en bredare kunskap om mina egna begränsningar och så kunskapen om vad jag kan förvänta mig av människorna omkring mig och deras kapacitet när jag behöver hjälp och stöd.




Kommentarer