Jag duger fint!


På riktigt...?
Jag är överviktig. Det är ett faktum. Jag jobbar varje dag med att må bättre och hitta en vardag som fungerar efter ett liv som gett PTSD och svårläkta ärr som satt spår jag aldrig kunnat drömma om. Jag arbetar ständigt med att hitta vägar och verktyg som fungerar för mig och som jag kan lämna vidare till andra som behöver hjälp.

Jag har ett gott omdöme, bra självförtroende och självinsikt, men jag kan även bjuda på självironi och se på mig själv utifrån. Däremot blir jag JÄVLIGT förbannad när människor bara ser "den där feta människan" som tydligen är jag, och ger mig allehanda tips och råd om hur jag ska leva för att få ett bättre liv? Människor som inte ens känner mig?

Min åsikt är att det börjar inifrån!
Om jag ska lyckas med en framgångsrik förändring av mitt liv med hjälp av träning och kost så måste jag först nå dit att jag mår bra på INSIDAN! Det gör jag inte. Däremot är jag på väg dit, men resan är väldigt lång.

Och för er som nu tycker synd om min stackars häst som ska bära mig vill jag bara tillägga att jag inte rider honom! Det är en ung hingst på snart tre år, han är inte i inriden utan vi jobbar med teamutveckling från marken istället. Vi jobbar på relationen och på att han ska vara väl förberedd för ridningen. Det skulle aldrig falla mig in att rida en häst som jag inte är lämpad för eller som inte är tillräckligt arbetad och musklad för att bära mig.

Att arbeta "business to business" är inte samma sak! Det är tydliga skillnader i bemötande när man går ned på individnivå, och det är DET jag motsätter mig! Man bör inte ha samma approach när man pratar individ som när man föreslår utveckling av produkter och tjänster. Det borde ingå i grundutbildningen för alla personer/bolag som bedriver någon som helst form av direktmarknadsföring!

Från och med nu hoppas jag att jag och alla andra med några kilo för mycket enligt dagsstandarden SLIPPER direktmeddelanden om träning och kostråd, vill vi ha det så letar vi upp det som erbjuds - och vi väljer gärna själva bland det vi INTE blir påprackade - för vi är inte bara feta, vi är smarta också!
MITT liv. MIN kropp. MIN takt.

Tack för ordet!





Kommentarer